"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Friday, June 30, 2023

Complexul lui Oedip - Luceafarul (IV)

E bine sa-ti iei cate-o pauza
Ca toate se sedimenteaza 
Mintea le-aduna 
Si cu ele ea lucreaza. 

Si uite ce concluzie am tras: 
El vrea o mama 
Iar eu, probabil, un copil 
Pe care nu il am, de buna seama. 

Cam asta este, e Oedip, 
E Freud, va rog sa-l cititi 
E cea mai buna carte, fara ea 
N-o sa-ntelegeti, ramaneti tampiti. :) 

Acum pe bune, Freud are 
Teorie si stiinta mare 
Este miracol cum te lumineaza 
Toate tainele ti le descifreaza. 

Deci se poate sa fie asa, 
Si, desi nu-s prea dragastoasa, 
Cu toate ca-n abstract sunt foarte iubareata, 
Eu de felul meu sunt miloasa 
Deci intr-un fel as fi buna de mama 
Daca n-as fi asa fitzoasa. 

Mama are program monden pe net, 
E cea mai mare analista 
In subiecte cand se cufunda 
De iubire nu vrea s-auda. 

E narcisista si ii place 
Sa faca mult prea multe lucruri 
E self-centered, nu ai ce-i face 
E dusa pe alte taramuri. 

Un copilas nu ar fi rau 
Daca nu i se urca-n cap 
Ca mama are tot felul de scheme 
Si nu vrea sa aiba probleme. 

Cu timpul ei nici ca negociaza 
Ce zice ea asa tre sa se faca 
E prea bolnava de-al ei stil 
Ca sa aiba grija de un copil. 

Ii place sa fie singura si 
Sa se gadile mai tot timpul 
Mai ales pe creier, dar si-n rest, 
Nu prea le are cu Oedipul. 

Cu toate ca e un tipar aici 
Lu' mama ii plac doar baietii tineri 
Deci de ce oare este asa 
Daca n-o intereseaza p--a? 

Asta e o intrebare grea 
Chiar nu stiu ce sa zic 
Dar daca il citesc pe Freud 
Zice ca d-aia vreau eu unul mic: 
Ca e Oedip si ca-mi lipseste 
Ceva din viata, ca-s traumatizata, 
Si poate ca are dreptate, 
Ca asa ma vad si eu cate-odata. 

Dar mic nu e suficient 
Trebuie sa fie si destept 
Trebuie ca el sa fie in stare 
Sa-mi ghiceasca orice miscare 

Sa fie rocker sau macar 
Un hippiot, ceva asa, 
Sa cante si sa fie dulce 
Si smecher pentru-a ma seduce. 

Ori nu-s pe toate drumurile d-astia 
Am mai gasit, dar doar o data, 
Era destept si stia cate-n stele 
Doar c-a dat-o cu batu-n balta. 

Cand i-am zis ca ma duc sa ma bronzez 
L-a palit gelozia, facea fetze-fetze 
De furie-a facut o nerozie 
Menita sa ma desfiinteze 

L-am parasit, dar foarte greu, 
Si nu imi pare acum rau, 
Ca snoaba cum eram de felul meu 
Credeam ca-n Romania este greu 

Sau, de fapt, imposibil sa gasesti asa ceva 
Si uite ca nu este chiar asa 
Avem si noi rockeri aici 
Care sunt chiar mai subtili si mai dulci 
Cam copii ei asa, dar sunt 
Scoliti si smecherie au destul. 

Nu flirteaza ei chiar la cel mai inalt nivel, 
Dar au sclipiri care te uluiesc 
Nu au chiar atata gargara, 
Dar, fatza de-aia din vest, chiar mai mult gandesc. 

Daca stiam eu mai devreme, 
Nu mai bateam eu campii cu povesti 
Mutandu-ma pe-alte meridiane, 
Insa a trebuit s-astept sa cresti. 

Si, culmea, chiar si semanati 
Daca va pun alaturi parca sunteti frati, 
Iar hippiotul a crezut 
Ca eu in freza am cazut 
Dupa tine, pentru ca-mi amintesti de el, 
Era asa ghertoi si plin de el 

Ar vrea el ca sa fie-asa, 
Dar mie-mi plac doar rockerasii, 
Ori ei cam seamana-ntre ei 
Au paru mare si se cred toti zmei. 

Asta micu nu stie el 
Sa flirteze-ntr-un mare fel, 
Da' sa dea dreaq daca nu e mai destept 
Chiar decat hippiotul de la vest 

Care facea filozofie mare 
Te ungea si pe maini si pe picioare 
Batea niste campii de nu-l intelegeai 
Si in cuvinte-ti facea baie.

Asta micu, in schimb, muta perfect pe tabla 
Si baga totul unde trebuie 
Este mai mult sahist decat artist 
Si nu se-nvarte-n cerc daca nu trebuie. 

Tinteste bine si-i pe interes, 
Nu bate campii daca n-are sens 
Ori asta e o calitate 
Pe care eu n-o am, deci o apreciez. 

Pe celalalt nu l-am mai urmarit recent 
Ca nu am timp de amandoi 
Dar cand a vazut un morman de poezii 
Precis c-a luat-o pe campii. 

Asa ii trebuie, daca e cretin, 
Eu chiar n-am vrut sa ma razbun 
Numai ca Dumnezeu plateste 
Pentru orice se-nfaptuieste. 

Faci bine, ti se va da bine la un moment dat, 
Trebuie s-astepti mult si sa nu disperi, 
Faci rau si te va chinui in draci, 
Te va arde pe rug, urcandu-te-n copaci. 

Nu e decat normal ce a iesit 
Eu chiar nu sunt razbunatoare 
N-am timp sa bat pasul pe loc 
Si sa tot studiez ce si de ce a fost. 

Nu cred ca-s mama si nu sunt 
Traumatizata, chiar nu stiu, 
Mereu m-am indreptat spre calitate 
Altceva chiar nu pot sa fiu. 

Nu ar fi trebuit sa spun de faza asta, 
Dar asa mi-a venit sa scriu, 
C-asa cum pentru tine eu sunt mama 
Si pentru mine tu esti fiu. 

Iar hippiotul o arde la rece 
Ca nu eu m-am luat de el 
Asa ca n-am avut flacari pe mine 
Poate sa zica orice el. 

Dovada e ca nu i-am scris 
Nici poezii prea multe, nici fantasme 
El nu mi-a dat, nici alte -asme, 
N-a fost nimic ca sa regret, 

Doar ca a mers destul de-ncet 
Si a tinut destul de mult 
Ca nu aveam ce face eu 
Decat s-ascult filozofie 
De la unul care chiar stie, 

Dar n-avea multa smecherie 
Si nici nu prea avea copilarie, 
Intr-un cuvant nu prea avea 
Ce-mi place mie. 

Daca nu ar fi fost el, nu zic, 
Poate ca nu ma luam de tine, 
Ca adevarul e ca semanati 
Chiar foarte, foarte bine. 

Dar el confunda o idee 
Pe care infatisarea lui mi-a dat-o 
Cu o iubire pe care, lamentabil, 
A ratat-o. 

Acuma cred ca e-n extaz 
Vazand ca scriu si despre el
Lasa-l s-o puna pe translate 
Si sa se simta intr-un mare fel. 

Sincer, nu stiu de ce-am scris asta, 
Ba cred ca stiu, nu-mi place aia 
Cu mama, chiar nu stiu sa fiu, 
Eu doar am fost copil 
De cand ma stiu. 

Si cu copiii-mi place mult 
Sa ma joc jocuri de-orice fel 
Ca d-aia m-am indragostit 
De unu-atat de mititel. 

Ca o femeie nu scrie poezii 
Si nu flirteaza cu copii 
O femeie adevarata 
Sta doar la cratita, tata, 
Si se crede asa desteapta, 
Bazata si realizata 
De pe mine ma umfla rasul 
Cum pot astia sa isi gaseasca 
In chestii atat de marunte 
Menirea lor cea pamanteasca. 

-d-rului T.A. 
01 June 2023

--------------

Pauza de mentenanta continua. E 4 dimineata si eu nu m-am culcat. Cum dracu ma mai scol maine ca sa ma duc la strand? Da trebuia sa scot din mine perla asta cu mama, ca nu mai puteam s-o tin. :))

1 comment:

Anonymous said...

You know who this is and you know where to find me if you ever want to talk again.

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |