"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Monday, June 12, 2023

Dulceata de trandafiri

Talentul tau ma oboseste 
Tu crezi ca e usor sa tin pasul cu tine? 
Daca n-as mai zice nimic, crezi c-ar fi rau? 
Nu. Ar fi mai usor pentru mine. 

Urasc diminetile si nu beau cafea, 
Dar, chiar si asa, 
Trebuie sa ma mai trezesc si eu candva, 
Iar cand dulceata ta de trandafiri nu e-n pahar 
E salciu, e tern, totul e mai amar. 

Iubirea e-o tranzactie, am auzit. 
Tranzactionam oase si carne, 
Si, rareori, tranzactionam un gand. 

De-aceea eu, ca sa nu fiu uitata, 
Trebuie sa dau cate-un reply de fiecare data, 
Sa-l pun pe cantar, sa fie bine, 
Sa-ncerc sa nu ma fac de rusine. 

As vrea sa ma opresc putin, sa am ragaz sa te miros, 
Trandafirule palid, cu tenta de roz. 
Sa nu-mi pese ce gandesti, ci doar sa ma desfat 
In gustul dulcetii tale matinale, 
Sa urci fara complex, fara oprelisti, 
In gandul meu tulburat de nelinisti, 
Sa-l mangai si sa-i dai tu forma dorita 
Prin soaptele scurse-n urechea-mi topita 

Sa stau in patul ravasit inca vreo doua ore 
Nepieptanata si cu ochii in tavan, 
Sa te desenez cu respiratia mea, pe plamani, 
Sa-mi aluneci in inima si sa iesi de acolo prin maini, 
Sa te prind cu tot ce esti, cu tine si cu gandurile-ti ceresti, 
Sa te iubesc si-apoi sa te pun ca pe-un bibelou in vitrina, 
Cand ma uit la tine sa se faca automat lumina. 

Ce bine-ar fi daca ar merge-asa de simplu, 
Daca am fi facuti doar ca sa fim, 
Dar ca s-ajungi la frumusete 
Trebuie sa traversezi mult chin. 

Stii si tu bine ce spun 
Ca asta ti-a conferit atat parfum, 
Si zahar, si dulceata, 
Trandafirule delicat si palid la fatza.

-d-rului T.A. 
12 June 2023

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |