"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Thursday, June 29, 2023

Simpli

Suntem simpli 
Visam doar despre doua lucruri: 
Frica si dorinta 
Si ne comportam si mai simplist, 
Motivati fiind de un singur instinct. 

M-am saturat de mine, 
Vreau sa fiu mai mult decat ceea ce sunt, 
Sa nu mai fiu o fiinta oarecare, 
Ci sa fiu tot intre cer si pamant. 

Pentru asta am muncit zi de zi, 
Pentru asta am facut tot felul de lucruri 
Si am scris poezii, 
Sa aduc iubirea la rang de curenti de aer 
Asta as vrea, 
Sa nu ma mai intereseze decat notiunea ta. 

Sa nu te mai vad si nici macar sa nu te mai aud, 
Doar sa simt cu gandul ca existi, 
Sa te cobori ca o ipoteza 
Pe spirala creierului meu bagat in spirt, 
Sa fii steril, extrem si abstract. 

Dara de aer pe care-o lasi in urma 
Sa fie singurul fapt, 
Sa nu ma mai uit in oglinda 
Si sa ma simt urat si inapt. 

Sa fac lucruri pentru tine 
Cu naturalete si din inertie, 
Sa nu mai analizez fiecare cadru 
In care consider ca arat ca dracu. 

Sa ne putem indragosti doar de fapte 
Si nu de forme trecatoare 
Asa as vrea sa te iau 
Cu mine in valiza la mare. 

Sa o deschid si sa-ti dau drumul 
Iar tu sa explodezi pe cer 
In mii de particule sa te dispersezi si, 
Scanteind, sa fii 
Acelasi, inteligent si cu fler. 

Sa iti culeg neuronii ca pe margele 
Pe care sa mi le pun in par, 
Sa te port ca pe o unda 
Care se comporta invizibil intre pamant si cer 

Sa ma inspiri, sa te expir, 
Sa te amestec cu nori si cu soare, 
Sa fac furtuna din tot ceea ce esti 
Si sa iti insuflu o stare. 

Sa nu mai simt cutite in inima 
Si carcei in picioare 
Gandindu-ma la ce e mai rau: 
Ca nu o sa trec proba fizica 
Si ca voi fi aruncata-n hau. 

Sa ne unim cele doua universuri 
Doar ca sa putem urca un nor mai sus, 
Sa privim de-acolo tot ce-am invatat 
Si sa nu ne mai supunem regulilor 
Care ni s-au impus. 

Stiu ca asta e o utopie, 
Si ca asa am fost nascuti, 
Sa traim din cale-afara de simpli 
Si sa murim nefericiti. 

Sa transcendem aceasta stare 
Nu suntem in stare 
Nici eu, nici tu, 
Nici lumea asta mare. 

Insa eu mai sper, 
Speranta e singura care transcende 
Dincolo de acest taram bolnav, si ea ne vede 
De la inaltime, 
Spunandu-ne ce este bine. 

Acum ma duc sa ma transform, 
Sa ma fac orice altceva decat om 
Pe care, sincer, il detest, 
Acest fapt pot sa il atest. 

Imi montez aripi si motoare 
Pe creier, ca sa nu mai am instinct, 
Mintea departe sa imi zboare, 
Sa nu ma mai caznesc sa fiu iubit. 

Sa nu mai iubesc nici eu, la randu-mi, 
Ci doar sa ma extind 
Ca un gaz inert si translucid
In lumea asta umpluta cu vid. 

Genunchii de-atata rugaciune sa nu-mi mai sangereze 
Si palmele sa nu mi se mai impreuneze 
Imporand toti zeii ca tu 
Sa nu imi zici brusc "Nu!" 

-d-rului T.A. 
29 June 2023

-----------------------------

Deci ma gandeam sa vin si eu la show ca fanu' clasic, om normal ce sunt, cu toate ca nu par, cu CD-ul in mana sa ti-l dau la semnat, dar cand ma uit pe net, vad ca Fragil CD nu mai e available. L-am mai gasit doar pe un site dubios.
Deci s-a vandut tot, atunci cand cu Eurovisionul? 
De ce nu mai scoti d-astea, ca ar cumpara lumea, mai ales acuma ca te cunoaste. 

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |