"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Wednesday, June 14, 2023

Vis cadru cu cadru

O pagina alba, asa incepe tot. 
Bucati de ganduri imi lipesti, sub piele, 
Le tragi pana le dezlipesti 
Si-ncepi sa curgi pe hartie, prin ele 

Incet se inunda camera toata 
Cu sangele cald care imi scapa in puls, 
Dus, inecat de mana ta alba, 
Inroseste strigatul meu in apus. 

Ecou si dara mea de sange, 
Slabita, pe urmele ei, 
O iau pe drumul galben, 
Deschis de nurii tai. 

Poteca se lateste, 
Aurul ei creste, 
Pasul devine sigur 
Pe partea care straluceste. 

Ochii imi sunt inchisi si sunt in stare, 
Le simt puterea muschilor in iris, 
Campia se deschide toata, 
Cetoasa si amestecata 

Prin picaturi fine de apa 
Ating conturul tau alunecos 
Ce-ncepe sa ma unga pe creier, ca untul, 
Si sa ma ia de sus in jos 

Campia vibreaza si imi transmite 
Undele cu frecventa mare, 
Tensiunea e intermitenta, 
Din orizont se-aud vocile tale. 

Ingenunchez in pipairi suave 
La forma care printre degete imi scapa 
E vis, de vis, un vis fluid 
Creat de picaturi de apa 

Imaginea se plasmuieste fin, 
Printre raze care ezita, 
Si din crepuscul deplin 
Ceva apare cu a Lui suita 

De frumusete, stalactita, 
Minerala, neuronala, 
Patinand in trena-i princiara 
Pe mintea-mi calma, virginala, 

Invelind ca o panza pictata
Forma rotunda a inimii care
Bate, bate, bate... 
...Nu te opri! Te rog, mai fi 
Nu, nu, nu, strang 
Pumnul si-l deschid, sa vad 
Ca esti... Mai esti? Unde? 
Da, in povesti 
Trebuie sa fii, 
Din pagini de hartie 
Rasfoite, 
Ravasite, 
Rascolite, 
Sa vii... 
Tu... 
Nu!...... 

-d-rului T.A. 
14 June.2023 
Inspired by "Theodor Andrei - Artist" and "Sting - If I Ever Lose My Faith In You"

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |