"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Saturday, June 24, 2023

Printul si regina (Luceafarul III)

Poezia este in ultimele 6 strofe. 
----------------------------------------------

Ia uita-te la micul print 
E preaplin de-a mea iubire 
Are impresia ca blogul asta 
Sunt eu dupa el, in nestire 

Greseala-asta de "self-sufficient" 
Se face foarte des 
Sau de "cat and mouse game" - 
Un joc de palmares 

Cand unul dupa care se alearga 
Se simte foarte "fit" 
Si incepe atunci sa creada 
Ca e de neinlocuit 

Printul artist nu intelege 
Ca el e pentru mine un obiect - 
O statueta de-alabastru 
Pe care eu scriu, ca poet. 

In general, nu se-ntelege 
Ca iubirea e energie 
Care se arde, se consuma, 
Nu e facuta ca sa fie 
Durabila pe termen lung, 
Iar cand arde cu putere, 
E un sir foarte scurt de stari 
Si grade de placere. 

Iar ca analist politic 
Nu pot sa nu observ 
Ca zice ca scrie text, pe beat, 
Dar eu o poezie de-a lui n-am citit. 

E smecheras asa, nu zic, dar e 
Un pic monosilabic, 
Tu chiar credeai ca doar c-un hint 
Eviti sa fii doar 'boring'? 

N-are tupeu, ca este mic, 
Sa se expuna prea mult, e de inteles, 
Dar sa ma ia in balon are, 
Sa ma ignore pentr-un vers 

Pe care-l scriu ca vreau sa ies 
Din niste stari anterioare, 
Pentru ca n-am mai scris ceva 
O perioada foarte mare, 

Pentru ca, efectiv, imi place, 
Sa scriu, scriu de la 11 ani, 
Nu scriu impinsa de la spate,  
Eu n-am avut parinti ca el 
Care sa-mi dea de toate. 

Este un pic cam dubioasa 
Asta cu compozitia si arta 
Nu pot sa cred ca el a scris 
Piesele-alea si basta. 

N-avea mai mult de 15 ani 
Cand canta piese grele, 
Asa ca eu cred 
Ca e ceva dubios cu ele. 

Eu banuiesc ca e un star 
Prefabricat, lacrimi ca sa ne stoarca, 
Tot Eurovisionul e vopsit - 
O politica cloaca. 

Este urat din partea mea, 
O baba care sunt, 
Ca, pentru ca nu ma mai simt dorita, 
Eu sa-ncerc sa dau cu el de pamant 
 
Dar nici nu am intentia asta, 
Ci doar am niste banuieli: 
Ca un muzician adevarat 
Se manifesta, face aiureli. 

Daca eram in locul lui 
Pana acuma compuneam 
Vreo doua piese si un hit, 
Victorios ieseam. 

Deci nu te lua cu mine, printisor, 
Ca nu iti merge-asa usor, 
Tocmai pentru ca-s baba, inteleg 
Lucruri, nu poti tu sa ma faci, 
Stiu ce e timpul si cum trece el 
Ce ne permite si ce nu, 
Si-n general, ce presupun 
Se dovedeste-a fi asa, 
Chiar de n-as vrea. 

Tu esti scumpic asa, nu zic, 
Dar nu ma lua pe mine la misto, 
C-odata ma intorci pe dos 
Si ma faci sa te iau cu huo. 

Acuma crezi ca asta este 
Dovada ca esti de poveste 
Ca esti irezistibil si 
Ca tu esti print printre copii, 
Ca baba-ti scrie poezii 
Si ca tu e suficient 
Sa fii. 

Da-ti spun eu care este treaba: 
Ce se-ntampla aici e mai presus de noi, 
Ori tu tocmai asta se pare 
Ca nu-ntelegi: ce este cu noi doi. 

Hai sa te vad, hai la fileu, 
Ca, sincer, ma cam plictisesc, 
Daca-o mai lalaim asa 
N-o sa mai pot nici sa gandesc. 

Haide sa vad selfie-urile alea 
Pline de har si arta, 
Ca daca eu nu te-mping de la spate 
Tu nu mai faci nimica niciodata. 

Pana si Traistariu e mai bun, 
Mi-a dedicat zeci de selfie-uri 
Si mi-a scris si un hit, 
El chiar a facut lucruri. 

Ma duc sa fac ceva, ca nu, 
Nu esti suficient, 
Politica si chestii tari, 
Ca tu pari de moment. 

Sa terminam cu vaicareala, 
Ca n-am dat inca coltul, 
Sa nu ma tratezi tu pe mine 
De parca as fi popa prostu. 

Nu vreau sa ne certam, ci-as vrea 
Sa fiu tratata-asa cum merit 
Si vreau sa vad in jurul meu 
Bogatie de spirit. 

Ca, altfel, fara suparare, 
Daca aici nu vad nimic 
Imi vine sa ma duc, 
Stii tu acuma ce vreau eu sa zic. 

Eu nu apuc sa fac ce vreau 
Ca merg full time la puscarie, 
Ca-i vara, 
Ca am artrita reumatismala 
Ca scriu 
Ca sa ma-ndestulez pe mine 
Si, in loc sa fac altceva, 
Prefer sa mor pe tine, 
Dar tu ce faci o zi intreaga? 
Ia sa imi zici tu mie. 

Daca nu ma trage ata sa fac 
Ceea ce ti-am promis 
Inseamna ca comportamentul tau 
Nu este chiar de vis. 

No, no, doar videouri 
De astea fac si io. 
Si-n plus eu scriu si poezii,
Deci eu sunt mai misto. 

Acuma, serios vorbind, 
Sa faci un video nu-i mare lucru, 
Iar eu iti dau un sfat prietenesc: 
Sa te uiti la ce fac si altii, straini 
Chestii care te-nmarmuresc. 

Sa nu mai fii in cochilie, 
Si sa iti deschizi mintea larg, 
Sa te inspiri de-acolo si sa te compari, 
Asta iti ia decenii 
Pana sa poti sa proclami 
Ca tu esti cel mai tare si perfect 
Si ca tot restul este desuet. 

Trebuie sa inveti sa faci si alte lucruri 
Cum ar fi selfie-uri ametitoare, 
Trebuie, practic, sa poti sa fii 
Independent si stabil pe picioare. 

Sa iti dai seama cand gresesti si de ce, 
Sa abordezi chestii de finete, 
Nu tre sa faci multe lucruri si prost 
Ci sa tinzi catre frumusete 

Sa nu fii niciodata multumit de tine, 
Ca aia inseamna progresul si, de asemenea, 
Comparatia cu altii 
Iti va dirija mersul. 

Sa fii maleabil, activ si colorat 
Ca un curcubeu sa apari pe ecran 
In ipostaze diverse, 
Nu sa te gandesti la o postare un an. 

Ca mie imi place 
Sau nu-mi place de tine 
N-are legatura neaparat cu ce spui 
Ci mai degraba cu ce faci, 
Nu, ca-mi vin mii de draci. 

Aicea eu ce vad 
E vaicareala de rocker 
Care o arde aiurea 
Si se crede prea smecher. 

Eu am muncit si-am scris un alt Luceafar, 
Tu ce-ai facut pentru mine? 
Mi-ai dat un hint si ti-ai gasit confort 
In complacerea de sine. 

Eu sunt aici doar ca sa te sustin, 
Sa facem o echipa, 
Dar urlu singura-n pustiu 
Si fac de litere risipa. 

Te crezi atat de smecher de ma doare capu 
Nu mai vreau nimic decat sa ma duc la dracu 
Precum am spus, nu am de gand sa te inhib, 
Dar parca esti un zid, fin ce-i drept, dar tot zid este, 
Te incapatanezi sa nu faci o poveste 
Probabil de frica mea, nu stiu ce sa zic, 
Eu sunt o doamna, nu o sa zic nimic 
Daca vad miscare, e bine, 
Poate ma trage ata si pe mine 
Sa fac altceva decat sa scriu maculatura 
Si sa ma visez cu tine in gura. 

Deci crede-ma, am obosit, 
Nu mai fi asa scortos, ca n-are nimeni treaba cu tine, 
Baga mare, baga cu tupeu, dar baga, 
Ca o sa fie bine. 

Te crezi mare si tare 
Dar esti doar un bibelou 
Care a reusit sa ma scoata dintr-o stare 
De nu mai eram eu. 

Insa ai reusit asta 
Pe baza imaginatiei mele 
Si mai putin pe baza a ceea ce esti tu, de fapt, 
Te rog io, nu ma dezamagi, 
Lasa-ma sa te iubesc ca la inceput. 

Doamne, ce pasiune-am facut pentru tine, 
Parca sunt in White Rose Movement forum in 2006, 
Te rog nu o disipa, nu ma trezi, 
Mai lasa-ma sa mai fiu cu tine o ora, o zi, 

Sa te iubesc asa cum stiu eu, cu mintea, 
Si niciodata sa nu te ating, 
Sa te venerez pana la ingeri 
Cu axonii mei toti in brate sa te strang 

Prin aburul mintii sa te imaginez 
Pasind imponderabil ca printul din turn 
Suav si mirosind a diamant, 
Alb, impietrit si taciturn 

Sa ma privesti cu chipul de sticla 
In care sa ma oglindesc, 
Sa nu pot nici macar sa-ngenunchez, 
Daramite sa te iubesc 

Sa acoperi tot cerul cu gandurile tale 
Si sa imi dai si mie din ele cateva picaturi de ploaie, 
Pe spatele invins si fierbinte sa mi le cerni, dupa care
Sa ma ingropi in zapada alba a respiratiei tale 

Iarna sa vina si sa ne confere nemurire 
Sufland peste siluetele noastre de gheata, 
Si sa o tina asa, vis in vis, 
Alunecand prin tunelurile mele, inspre dimineata. 

-d-rului T.A. 
24 June 2023 

------------------------------------

Sunt bunisoara, este? Din ce in ce mai buna. Poet, ce mama dreaq, macar fac ceva frumos. 

Deci nu mai pot, asta tre s-o public chiar acuma. N-am dormit toata noaptea ca sa scriu chestia asta. Ai ce bine-a fost... Pentru asta merita sa traiesti! Deci nu pot sa slabesc ritmul, ca daca il slabesc, se duce ... Nu ma intereseaza ce crezi tu, nu ma mai intereseaza nimic, de fapt, decat sa construiesc vis... 

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |