"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Tuesday, June 13, 2023

Mix Poezii Pentru d-rul T.A.

Simpatic 
------------
 e-asa simpatic 
 si carismatic 
 inteligent 
 fresh, indecent 

 e ca o floare 
 plin de candoare 
 in costumul roz 
 te-ntoarce pe dos 

 te-aduce la viata 
 ti-o spune in fata 
 te scoate din orice 
 melancolie 

 e fara de pata 
 tinerete toata 
 energizant 
 si un pic sarmant 

 o puritate 
 are de toate 
 si voce si nerv 
 nu-i doar un elev 
 plictisitor 
 te umple de dor 
 te face sa mori 
 de mai multe ori 
 si-apoi te-nvie 
 la loc si stie 
 sa te invarta 
 pe cate-o nota 

 hai sa-l vedeti 
 cat e de mortal 
 stie de toate 
 nu-i un pusti banal 

 e-un talent complet  cum niciodata 
 n-a mai avut romania toata 
 e un pusti modern 
 educat la maxim 
 e ceva ce noi 
 nu prea intelegem 

 sa-l incurajam 
 sa-l imbarbatam 
 de partea lui sa fim 
 si sa-i explicam 

 ca a fost furat 
 ca asta n-a fost 
 un rezultat 
 ce-ar fi meritat.

 ================= 

 Piesa "Artist" 
-------------- 
Piesa "Artist" - cat de frumoasa este 
Iti umple sufletul tot 
Ca-ntr-o casuta din parcul cu roua 
Te baga intr-o poveste 

Crengi care bat te ridica, 
Pentru ca sunt vii si pot; 
Cu doua maini incrucisate 
Emotiile te sustin in leaganul lor mut. 

Norii sfinti dispar, murind in lacrimi, 
Ca sa te-nvete sa vorbesti pe limba lor. 
Din muschiul umed adevarul creste 
Se-ntinde dincolo de lac, 
In mine el se oglindeste 
Iar eu constat c-am invatat sa tac. 

Acum iti recunosc noaptea 
Nu trebuie decat in sus sa ma uit 
Cuvinte nu mai am la mine, ce bine, 
Nu pot decat sa te ascult. 

 ==================== 

Stralucire 
-------------  
Un ac cu varful ascutit 
In proiectia creata de luminile din ganduri 
Supraexpuse de tine in sute de randuri 
Esti 

Sunt redingota care te asculta si la repetitii 
Sunt roz, sunt galben, sunt ale tale dispozitii 
Absorb negru si-ti dau alb ca sa-ti limpezesti fruntea lata 
Si sa nu mai fii confuz niciodata 

Sunt o proiectie care a obosit 
Mi-e greu sa-mi mai duc visele la bun sfarsit, 
Insa adorm cu tine pe caiet, 
In planul meu tu te-ai mutat incet. 

Fara sa vreau m-am apucat de tine, 
Sa te fac sa te vrei si sa-ti dau foarte bine, 
Daca taci si ma lasi 
S-ar putea sa mearga de la sine. 

Sau nu, ca pan' acum n-am mai avut 
Un croitor atat de priceput 
Face mileuri din cuvinte 
Nu pare simplu cum era-nainte. 

========================== 

Dedesubt 
------------ 

Respira, seninul este 
Il vezi dedesubt 
Daca te doare 
Taie-l mai scurt 

Intinde bratele albe 
Deasupra nu este nimic 
Se spune ca e noapte 
Dar nu stiu ce sa zic 

Tu esti al tau 
Chiar si cand te tii 
 De inelele norilor,
Inapoi nu vii 

Esti infinit 
 Asa cum suntem toti 
Mai mult sau mai putin, 
Insa tu poti 
Sa dai inapoi 
Cand mergi pe albastru 
Raza pe care-ai luat-o 
Dintr-un anume astru 

Insa universul 
Ca sa poti sa-l tii 
Trebuie sa fie 
Mai compact, tu stii. 

============== 

Muza mea cea noua
--------------------------

In sfarsit mi-am gasit muzoi 
Dupa atat de multi ani goi 
Cand chiar credeam ca am murit 
Inima-mi batea-n scurtcircuit 

Dar uite, o papusa vie 
Neinteleasa si zbanghie 
Ar zice unii, dar vorbeste 
Si universuri povesteste 

La fabrica-au facut-o fina 
Si au umplut-o cu lumina 
I-au pus mai multe becuri si mai multe roti 
C-asa e soarta, nu le da la fel la toti. 
De mult tanjeam dupa o muza 
Care sa ma sprijine sa ma inalt 
Ce bine e acolo sus, Tu, Doamne, 
Nu imi mai arde nici de foame 

Sunt lipitoarea parazita 
Care traieste din ispita 
Dar nu d-aia cum o intelegeti voi 
Noi nu avem nevoie de noi doi,
Ci doar de ganduri impletite 
Pe care sa urcam din vis in vis 
La starea noastra de creatie
Care se cheama paradis 

Sunt lipitoarea dornica de rai 
Care sigur trece neobservata 
Sunt invizibila, e-asa usor 
Cand poti sa ai cand vrei culoare mata. 

Detinatori de bogatii imense 
Ce n-ar da ei sa poa' sa fie nevazuti 
Problema e ca ei nici nu-si imagineaza 
Ce-nseamna sa nu simti nevoia sa te f*ti 

Sa mergi in locuri unde nu platesti cu bani 
Ci cu alta moneda, mult mai rara, 
Cand, plini de ei, se cred inclusi 
Ei sunt de fapt cei care sunt pe-afara 

Departe de-al lor flecarit egal 
Care le misca buzele si fatza 
Aici eu sunt in linistea de basm 
Unde nu mai exista dimineata 

Nu mai am ceas, nu mai am telefon sa sune 
Nu mai am zilele nebune 
De schingiuire sufleteasca 
Cand in metrou mergeam cu capu-n casca 

Aicea poti sa arzi in voie 
Asa cum ard de vie eu 
Sa ne transformam in combustibil 
Pentru ca sa putem urca mereu 

Ce bine e, ce bine poa sa fie 
Traind doar cu electricitate 
Care ma face sa curg ca zeii, in nu stiu ce directii, 
Si sa am impresia ca le simt pe toate 

In sfarsit mi-am gasit un loc 
Ca lipitoare de hartie 
Unde sa simt ca vreau sa scriu 
Langa fiecare fotografie. 

Te rog tu sa ma ierti, inger suav 
Care s-a pricopsit c-o parazita 
Am sa ma rog sa pot, la randul meu, 
Sa-ti dau si eu tie ispita. 

Dar daca nu, sa stii ca stau sub piatra mea 
Si sunt mai mult decat cuminte 
Caci asta e menirea mea 
Sa-nvesmantez ingerii in cuvinte.

 ================== 

Regina Vorbeste 
----------------------  
Eu sunt regina taramului in care 
Valoarea, asa cum e azi definita, nu are valoare; 
Cu rucsacul de neuroni in spate-am mers cat am putut de tare, 
Din Bucuresti la Washington am doborat hotare 

Am dibuit bogati care imi aratau ceasuri de aur, 
Traindu-si zilele mizere sub acoperire 
Si influenceri care, dupa ce au dat in mine, 
Aveau tupeul sa-mi vorbeasca de iubire. 

Piatra sub care acum dorm e un palat 
Pe care inamicii mi l-au construit fortat 
Caci oamenii care au creier in cap 
Trebuie maturati de peste tot asap. 

Asa cum tu n-ai diploma, ca nu ti-au dat, 
Si mie mi s-a creionat o viata de rahat. 
De fapt asta m-a atras la tine 
Si am venit sa vad ce s-a intamplat. 

Cosmarul e pretutindeni, nu doar in viata ta, 
Deci nu te crede unic, sau ceva. 
Nu fi arogant, ci da-mi mana alba, 
Sa ti-o incalzesc in mana mea 

Eu am nevoie de tine sa mananc,
Iti beau sangele proaspat si din el fac miere 
Ca sa ti-o pun pe frunte-atuncea cand tu simti durere 
Cand sunt cu tine nu pot sa ma plang 

Rani vechi mi le-ai pansat in zile 
Inteligenta ta mi-a dat refresh ca gheata in pahar 
Am tresarit cand am vazut ca mai exista 
Un om, din zeci de mii, care nu e normal. 

Succesul, asa cum este definit, 
Insemnand sa fii popular doar daca esti un idiot banal, 
Presupune compromisuri, la infinit, 
Si, de asemeni, un comportament egal. 

De vrei sa fii liber in arta ta 
E bine sa nu ceri bani pe ea, 
Sa te poti intinde natural 
Ca salcia nesfarsita crescand din al ei mal 

Insa chiar si asa, de esti prea intruziv 
In problematica ce nu te priveste, 
Vei fi palmuit si aruncat in hau 
Vorba aia: "cat ai zice "peste"". 

 As vrea sa-ti povestesc mai in detaliu 
Insa e un domeniu ce nu te priveste mult 
Desi, sa stii, toate converg 
Si te trag dupa ele in acelasi punct: 

Fara valori, fara valoare, 
Fara dumnezeiesti indatoriri morale, 
Asa ne vor, asa stem modelati, 
Sa fim doar niste insi abrutizati. 
Dar noi putem, in cercul nostru stramt, 
Norocul sa ni-l facem, 
Prin recrearea acelui sfant tablou, 
Sa facem o copie a lui Dumnezeu. 

Asta e tot ce pot sa spun 
Si tre sa-nchid subiectul 
Daca mai vreau sa fiu cu tine 
Si sa nu se taie internetul. 

Nu vreau sa iti frang aripile albe 
Si sa te fac sa cazi, arzand in soare, 
Ci doar sa te pun la curent 
Cu lumea asta mare. 

Visurile sunt si ele bune la ceva 
Dar trebuie configurate, 
Asa incat sa tina cont 
De pura realitate.

===========

- Poezii scrise pentru d-rul T.A. 
Mai-Iunie 2023

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |