"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Tuesday, June 20, 2023

"Overwhelming" si "Ma-ntorc acasa (Luceafarul II)"

A doua e cam mult, as fi facut-o eu si mai si, dar trebuia sa pun bulina la blog. 
Deci sa le postez pe amandoua? Le postez, ca n-am ajuns sa ma moderez pe blogul meu. Adica aicea nu poa sa ma ia nimeni cu stalkereala, stii ce zic. 

Dimineata aveam o stare, phai, ma simteam atat de tensionat, creca pentru ce am scris ieri, zic ba, ce dreaq, am ajuns io de-aicea de pe blog sa dau lectii de advertisement, nebuna dreaq, da' trebuia, n-aveam altfel cum. 

Si din tensiunea aia a iesit asta: 
---------------------------------- 

Overwhelming 

The hours run over me 
Leaving no trace behind 
You're too frail 
To deal with in real time 
Trains come, trains leave, 
Stations follow, 
My flesh is tense indeed, 
Dont't seem to get to do my deed 

I've been too much, 
Overloading, 
I know 
Full well, 
I run around the clock 
It is ticking 
Everything's pressing, 
The time is compressing 
My mind 
My flesh, 
Screw 
by screw 
Shock 
after shock, 
Beat 
by beat, 
Speed 
Higher speed, 
I'm just a tweet 
Don't get to complete 
You 

 -to Mr. T.A 
20 June.2023
inspired by: 

------------------------------- 
Dupa care m-am relaxat brusc si-am scris un fel de Luceafar. :) 
------------------------------- 

Ma-ntorc acasa (Luceafarul II) 

Doamne, ce-a fost in mintea mea 
Sa ma iau de un adolescent 
Sa-i spun lui ca si-a pierdut mintile 
Cand eu sunt, efectiv, distrusa de moment 

Regulile vietii le-am incalcat, 
Pe Traistariu l-am lasat 
Pentru un copil, ce ironie, 
Oare chiar traiesc asa o nebunie? 

M-a atras ca era fin si snob 
Si totul curgea pe el ca pe-un rocker, 
Ca-n ce zicea si ce facea, 
Era, clar, mult mai smecher 

Il simteam mai aproape si totusi 
Suficient de departe cat sa nu pot sa il am, 
Mi se parea inabordabil, 
Ca e si el doar un om, nu stiam

M-a sedus cu mintea lui ametitoare, 
M-a luat pe sus si m-a bagat in transa, 
Peretii se unduiesc cand ma gandesc la el, 
Cu toate ca stiu ca n-am nicio sansa 

Amintirea lui imi lasa apa in gura, 
De la ora 18 totul vibreaza, 
Camera mea s-a transformat in sanctuar, 
De-o luna si ceva nu mai sunt treaza 

Dar natura nu minte, degeaba ma dau 
Cu capul de podea, ca pe langa 
Ca este-atat de mic, el e 
Normal, comparativ cu dorintele mele 

Simt ca ce-am inceput nu e bine, 
Cu toate c-am reusit sa ma remarc. 
Lui ii curge sangele tare prin vene, 
Nu e dispus sa o arda in cerc 

Se da artist si-adevarul este ca este, 
Dar Traistariu-i, clar, mai ciudat 
Si, chiar de nu e asa cizelat, 
Arata de parca nu este 

Ceva imi spune ca adolescentul 
A-nvatat mult, dar nu e-n nestire, 
E excesiv de destept, 
Dar nu stiu daca are acea exclusiva plutire 

E prea mult pentru mine, eu sunt doar jumatate 
E om, iar eu sunt doar aer 
Asa c-ar trebui sa ma-ntorc la Traistariu 
Daca nu vreau sa raman de fraier 

Dar nu stiu ce sa fac cu iubirea pe care-am stranit-o, 
Ar trebui, dracului, sa nu imi pese, 
Simt ca din viata ii pierd ani, 
Dar, tehnic, suntem contemporani 

Iubirea lui simt ca ma strange, nu e confort, 
Nu cred c-avem chiar aceleasi viziuni, 
Iar eu degeaba transpir si m-agit, 
Nu cred ca pot face minuni 

Nu stiu ce-o sa-nteleaga el din asta, 
Ca nici eu n-am prea-nteles 
Cand imi pare ratat, cand perfect, 
Iar dragostea mea fara sens 

Cu Traistariu ma-ntelegeam mai bine 
Ca nu-mi exacerba nebunia din mine 
Nu trebuia sa ma strofoc intelectual 
Era totul lin, totul egal 

Nu trebuia sa ii explic nimic 
Ca stia el dinainte 
Si, de straniu ce e, 
M-a tinut atatia ani minte. 

Ori aicea nu tine, adolescentul pulseaza 
E plin de el si e plin de viata 
Pe care eu niciodata n-am avut-o, 
Am fost mereu ca firul de ata 

Scriind doar fraze pompoase 
Si-n backstage traind in coliba mea 
Pe care-o iubesc mai mult decat pe oricine, 
Cu toate ca-mi face viata inutila si grea. 

Ca nu il vreau pe el, cum as putea sa-i explic, 
Ca de la el eu nu vreau, practic, nimic, 
Ca eu am nevoie doar de-un hint 
Ca sa pot in continuare sa ma mint 

Se face el ca-ntelege, dar nu, 
Nu cred ca e asa de bolnav. 
E doar atragator in sensul clasic, 
Concret si sexual fin si suav. 

Dar odata ce-am gustat din fructul lui, 
Nu mai stiu ce sa fac. 
Capul mi-e bucati si zambetul albastru 
Iar transa asta ma duce la dezastru 

M-agat de el si ii rup totul 
Scriindu-i pe jar, gandindu-l cu pofta, 
Pe Traistariu niciodata nu am putut 
Sa il iubesc cu-atata pasiune care denota 

Ca si eu sunt om, si eu sunt carnala, 
Ca totul este doar o trista vrajeala, 
Mascare a complexelor pe care 
Mi le-am ascuns ani de zile de soare. 

Iubire, fara tine acum eu nu mai exist, 
Nu stiu ce este, dar stiu c-asta simt, 
Imi scoti naturaletea-n evidenta 
Si, cu toate ca nu e confortabil, e dementa. 

Am luat-o pe aratura cu totul, 
Ca nici nu mai vreau sa gandesc, 
Nu, nu mai vreau nimic 
Decat, probabil, sa te iubesc 

Bucurestiul sa ne fie cupola, 
Sa ne-adaposteasca de ploaie si vant, 
De hateri, de stalkeri si chiar si de noi, 
De toti sa ne-ascundem sub pamant. 

Metroul sa suiere cum facea atunci 
Cand ma duceam la puscarie-n Baneasa, 
Sa nu mai fiu de la 9 la 5, 
Ci doar sa iti simt buzele si fatza. 

Sa se uite revoltati toti calatorii 
Cand ne sorbim unul altuia iubirea 
Sa te deschei si sa-ti schematizez in vazul lor 
Pe piept, cum arata nemurirea. 

Herastraul sa ne-nghita cu totul, 
S-alunec pe tine in parcul intunecat, 
Salciile sa ne tina iubirea 
Deasupra capului, adanca si grea. 

Cerul sa se caste cu strigat, 
Strigatul nostru imitand, 
Sa ne intindem pretutindeni, 
Din portocaliu si pana la pamant. 

Sa ma faci sa uit c-am existat vreodata 
Sub forma de inutil social, 
Ca de-aia oi fi ajuns sa 
Imi fac dintr-un pusti un ideal. 

- d-rului T.A. 
20 June.2023
inspired by  

Trebuie sa iau o pauza si sa ma bag cu capu-n apa rece. 
Astia care n-au trait asa ceva nici nu stiu ce bine poa sa fie. 
Sa pastram decenta? Stem nebuni? 
Ce bine-ar fi, dar nebunia e de scurta durata, adica tine doar cat scrii randurile astea.

1 comment:

Vera said...

TY! been away, sick and tired perhaps.

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |