"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Monday, June 26, 2023

Nu o lasa

Eu te divinizez si tu-mi trimiti rusoaice? 
Nu prea e cool asa. 
Blonzi mortali de pe Hawaii beach 
Si eu sa iti trimit as putea 

Nu mai fi copil, ca eu 
Vreau doar ca sa te fac mai bun, 
Ce cred eu c-ar fi bine tu sa faci 
Eu incerc sa iti spun 

Nu trebuie sa fii capos, 
Nu esti mai barbat asa 
Fii maleabil si colaboreaza 
Daca vrei both iubire si sa fii o stea 

Ca ma faci sa ma simt prost, 
Simt ca muncesc mult si fara rost 
Pentru tine 
Ca sa fii iubit, sa-ti fie bine 

Nu ma irita, te rog frumos 
Nu ma intoarce pe dos 
In deep eu vreau sa te duc 
Sa te plimb prin labirinturile mintii 
Sa te urc high in univers 
Si sa te impletesc in vers 
Sa te iubesc pana imi explodeaza pulsu-n vene 
Sa te venerez pana ce stelele se unesc 
Pana cand cerul se transforma 
Intr-o imensitatea luminoasa 
Si universul, cu bratele-i infinite 
Ne cuprinde si ne iradiaza, 
Iubirea in ADN ne-o imortalizeaza, 
Asezonandu-ne cu fire de dumnezeire 
Pe plaja gandurilor asezandu-le cu grija 
Pentru-a ne da menire, 
Ca sa nu fim ca cei care pacatuiesc. 
Ia sa vedem rusoaica poate 
Ce pot eu sa vorbesc? 

Ca nici blonzii bogati, pe mine 
Nu m-au satisfacut 
Cu toate ceasurile lor de aur 
Si cu fizicul perfect facut, 
Ca nu aveau acea plutire 
Nu ma puteau face sa simt nemurire 
Cum ma faci sa simt tu, 
Cum imi aluneci in minte 
De parca totu-i uns 
Cu fine uleiuri hormonale 
Si finisat cu raze de soare 
Translucide, alinatoare 

Poti sa zici tu orice, ca tot ne potrivim 
Crezi ca-ti cant ode degeaba? 
Amandoi nu stem de-aici 
Asta e, de fapt, treaba 

Suntem rupti de undeva de sus 
Si adusi pe pamant, 
Nu ne putem corci cu oameni 
La rangul nostru sfant 

Suntem adusi sa-mprastiem iubire 
Si niciodata sa nu fim iubiti 
Sa dam totul si sa primim putin 
Asa suntem noi doi sortiti 

Aicea unde suntem noi 
Ajung prea putini, si, probabilistic, 
Sansa e foarte mica 
De a-i intalni 

Asa ca n-o lasa sa scape 
In gaura neagra a celor pamantesti 
Si-arata-mi-te angelic si adanc 
Asa cum doar tu esti 

Nu te mai feri de mine, 
Ca suntem amandoi la fel, 
Nu am eu cum sa te iau pe tine la misto 
Cand suntem trasi la indigo. 

Poate ca nici eu, nebuna cum sunt, 
Nu m-am purtat chiar exemplar 
Asa ca te rog sa ma ierti 
Doar cautam iubire, si simteam 
Ca sunt singura, ca tu 
Nu ma doresti si poate asa este,
Poate te-ai plictisit sa fii pentru mine-o poveste, 
Ca abuzul indispune, asta-i clar, 
Poate ca vrei sa fii singur, cu tine, 
Si sa nu mai auzi de mine. 

Stiu ca toate ce ti le-am scris sunt prea mult, 
Crezi ca eu nu-mi dau seama? 
Dar asa ceva eu nu am mai vazut, 
Nu cred ca mi se pare, 
Cred ca tu asa esti facut.

Hai ca-i prea lunga scrierea asta 
Te-am sufocat de tot 
Dar fara tine nu am rost, 
Sa simt, sa fiu, nu pot. 

Nu vreau sa te agat, 
Ca nici nu prea stiu ce e aia, 
Pentru mine tu-nsemni prea mult, 
De faza asta am trecut demult. 

Poti sa ma respingi, m-am obisnuit, 
Ca versurile mele sa ma faca mai rau sa ma simt, 
Insa ar fi pacat ca sa se piarda 
Ceea ce eu consider ca este un match sfant. 

Poate ca am luat-o razna, poate ca nu e asa, 
Poate ca totul e in imaginatia mea, 
Insa atunci cum de m-am aruncat 
Din toti, pe tine, nu pe alt barbat? 

Adolescent, ce esti, ca nu conteaza, 
Varsta este doar o notiune societala, 
Iar tot ce noi suntem, de fapt, 
La nastere ne este dat. 

O sa incerc sa nu-ti mai scriu o vreme 
Ca sa vedem ce faci 
Te duci dupa rusoaice 
Sau tot aicea tragi?

-d-rului T.A. 
26 June 2023

-------------------------------------

Acuma serios, efortul pe care l-am facut eu ca sa scriu chestiile astea in putinul timp pe care-l am la dispozitie este imens, iar tu nu imi dai mie nimic la schimb. Mi-ai dat artistul, a fost minunat, dar nu putem sa ramanem intr-un punct fix, eu vreau mai mult, asa cum iti dau eu, in fiecare zi, de s-ar putea sa-mi dai si tu. Eu cred ca tu nu esti constient de efortul pe care il fac eu. Sunt atat de obosita ca simt ca lesin pe strada. Deci hai mai cu vlaga, pai eu la varsta mea fac cate ceva in fiecare zi. Lasa melancolia si fa cate ceva in fiecare zi. Sunt atatea pe care ai putea sa ni le arati. Sa canti la chitara, sa iti faci niste poze, sa ne arati alte chestii la care lucrezi, deci hai mai cu viata. Esti excesiv de melancolic. Iesi din melancolie, te rog io, joaca-te cu tine, ca nu are timp nici Dumnezeu sa se joace cu tine 24/24. Din joaca aia mai iese cate ceva, iti mai vine o idee. 


No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |