"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Sunday, July 2, 2023

Oglinzi

Pe vremuri scriam poezii d-astea de stare, care sunt mai profesionale, dar sunt unidirectionale. Eu stiu ca abuzul indispune, dar am inceput sa am viteza mare la scris, ce sa-ti fac. :)  Poate bagi si tu viteza la cantat. 

-------------------------------------------

Oglinzi 

Te vad in toate oglinzile, nu ma mai vad pe mine, 
Te vad in geamurile de la magazine, 
Tu-mi ceri si eu iti dau, ca sa-mi mai ceri, sa-ti dau mai mult 
Esti peste tot si chiar daca niciodata eu nu te-am vazut 
Tu esti mereu cu mine 

In sina de tramvai te oglindesti, 
Pe geamuri te prelingi, 
Si pana la pasaj ma uzi toata 
Cu ploaie rece, ploaie calda, 
Pe scari tu imi intinzi oglindă 
Ca sa alunec pana jos 

Din spate simt cum vii cu viteza 
Si te maresti in oglinzile de la capat de peron, 
Reflectandu-te in usile care se deschid, 
In ochii celor care coboara, 
Si in metalul barei de care ma tin 
Ca sa nu cad si sa lesin 

In toate tu esti 
Luand diverse forme, ba concav, ba convex, 
Ba fin si subtire ca un fir de apa 
Care se prelinge in tunelul secret 
Si se intinde pana la capat de linii 
Monitoarele tulburandu-le si dandu-mi vedenii 

Tu faci reclama la orice, 
Oglindindu-te, 
Pe scarile rulante 
Te prelingi sub picioarele mele 
Lipit de mana, te simt gravat in cauciuc, 
Ma orbesti de pe label-ul metalic al gentii 
Multiplicandu-te si oglindindu-te-n alte o suta 

Pe scarile de travertin, poros, respiri, 
Si pe sub fusta-mi sufli aer, 
Te iau in mers grabit si te trec peste bara 
Oglindindu-te in intuneric, pana afara. 

Colorat, te descrii in reviste, 
Esti rosu, galben, si-apoi ma lasi sa trec 
Bulevardul, si sa imi clatesc 
Ochii-n picaturile fine 
Ale artezienelor care toate te reflecta pe tine. 

Ajung in sfarsit acasa, incercuita, 
Simtind cum cad peste mine bucati de oglinda, 
Fug pana-n camera, turn on the computer, 
Iar pe monitor tot tu esti, oglindit central, 
Si-ncep repede sa scriu 
Ca sa nu uit ce imi venise,
Sa incerc sa te impresionez, sa mai fii 
In milioanele de oglinzi ale mintii mele, 
Sa le pozitionezi, sa ma focalizezi, 
Si sa-mi construiesti inca o stare 
De tulburare si cristalizare. 

-d-rului T.A. 
02 June 2023 

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |