"Learning the order of magnitude of the human spirit and consequently dealing with its complexity is art." -Vera
RONA POEMS is a new mix of Romanian and English poetry. On this blog I post the latest poems inspired by my latest muses.

Saturday, December 1, 2007

Adormind

Plec, dar somnul ma tzine
Cu sarme si saruturi de ochii mei l-ai legat;
Acordandu-i viorile de matase in mine
Ma faci sa te-astern in chip de-ntuneric,
Cu geamurile-nchise
Si mainile desprinse
Sa-ngan.

Amortita de soapta din rama
Care te vorbeste cu credinta si drama,
Te scriu cald si marunt
Pe fundul ochilor lipsiti de-ncumetare sau teama,
Tanjind prin candela ce anii-i arde-n lut
Cand tu imi poruncesti sa ma patrund...

...Rotund,
Neatins si abrupt,
Tu-mi ceri ca trupul nemiscat si prea scund
Inmuiat in plasmuire si-n palme de timpuri
Sa iti promita ca-mpotriva mea
Te va lasa sa hranesti subconstienturi
Calite in miezuri de noapte cu unt...

Cand pasul dintre noi e lin,
Cand el ti-a spus ca nu mai vreau sa vin,
De iubire il umpli, de drumuri il scurgi,
Cu stamine il ungi
Ratacindu-l in vin...

Cand rasuflarea mi-e rara,
Cand pleoapele de tine siroind
M-ascund sub gandul de ceara,
Umbrele-ti deschise
Le treci, topind,
Reamintindu-mi electric,
Rebel, fluid si magnetic,
Ce sunt.

~lui Radu Neagu
19.11.2007

No comments:

| Home | Fashion | Global Politics | The Black Sea | Poetry | Dance | Endocrinology | News | Comments |Contact| Archive |